fbpx
Jak reklamować się na TikToku?

Jak reklamować się na TikToku?

Czym jest TikTok? Przewodnik (nie tylko) dla boomerów

TikTok to jedna z najpopularniejszych aplikacji na świecie, oferująca swoim użytkownikom możliwość tworzenia krótkich materiałów video, przeglądania publikacji innych osób, a także wchodzenia z nimi w angażującą interakcję. Cechy te sprawiają, że założony w 2016 roku TikTok szybko dołączył do grona kluczowych mediów społecznościowych, tworzonych przez Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Pinterest i Twitter. Aktualnie aplikacja posiada już ponad miliard użytkowników, co najlepiej świadczy o jej marketingowym potencjale.

Większość tiktoków zawiera humorystyczne, rozrywkowe treści, jednak na platformie pojawiają się również filmiki edukacyjne, informacyjne czy angażujące społecznie (również poprzez kontrowersje). Najczęściej wyświetlane hashtagi dotyczą takich dziedzin, jak:

  • rozrywka,
  • taniec,
  • pranki,
  • sport,
  • DIY i renowacja wnętrz,
  • uroda,
  • moda,
  • gotowanie,
  • porady,
  • zwierzaki.

Niekwestionowaną zaletą TikToka jest duża swoboda edycji materiałów wideo. Użytkownicy mogą z łatwością je montować i dodawać własne teksty, emoji, filtry oraz muzykę (dostępną w ogromnej bibliotece, w której można znaleźć właściwie dowolny utwór).

Użytkownicy TikToka

Jak wspomnieliśmy wcześniej, społeczność TikToka to około 1 miliarda użytkowników. W Polsce z aplikacji korzysta aż 13 milionów osób, czyi niemal co trzeci Polak. Wynik ten pozwala TikTokowi uplasować się na trzecim miejscu wśród najpopularniejszych mediów społecznościowych, ustępując jedynie Facebookowi i Instagramowi.

Zdecydowaną większość (około 80%) użytkowników TikToka na świecie stanowią osoby urodzone po roku 2000, czyli generacja Z. Zalicza się do niej młodzież oraz młodych dorosłych – osoby w wieku 13-20 lat. Prawdopodobnie każdy, kto ma kontakt z przedstawicielami pokolenia Z, wie, że w internecie zachowują się oni zupełnie inaczej niż ich poprzednicy, czyli Millenialsi. Korzystają z innych aplikacji, innych kanałów i języka komunikacji.

W Polsce statystyki wyglądają nieco inaczej. Większość (około 60%) użytkowników TikToka to młodzi dorośli, czyli osoby zaliczające się do grupy wiekowej 18-34 lata. Niepełnoletnia młodzież (wiek 13-17 lat) stanowi 34% wszystkich użytkowników.

Jak wygląda reklama na TikToku?

Reklamy TikToku prezentowane są w takiej samej formie, jak inne materiały dodawane przez użytkowników – krótkich filmików. W teorii może być on statyczny (np. przedstawiać tylko jedną, nieruchomą planszę lub zdjęcie), jednak praktyka pokazuje, że takie kampanie nie przyciągają uwagi użytkowników.

Dla osób i firm, które zdecydują się na reklamę za pośrednictwem TikToka, stworzono menadżera reklam (TikTok for Business), który pozwala zarządzać budżetem marketingowym i automatyzuje proces tworzenia kampanii. Funkcja ta umożliwia:

  • Targetowanie grupy docelowej – reklama może zostać dopasowana do odbiorców ze względu na płeć, wiek, miejsce zamieszkania, obszar zainteresowań czy rodzaj urządzenia, z którego logują się do aplikacji.
  • Formatowanie reklam – materiały promocyjne mogą być prezentowanie w formie In Feed Ads (10-15 sekundowe filmiki z możliwością umieszczenia przycisku CTA, wyświetlane w feedzie użytkownika), Brand Takeover (apka zostaje na 1 dzień „przejęta” przez markę w wybranym regionie, która może zapraszać użytkowników do hashtag challenge’ów i publikować 3-5 sekundowe reklamy), Brand Effects (pozwala na stworzenie filtru AR, naklejki lub soczewki, która będzie dostępna w aplikacji przez 10 dni), Top View (60-sekundowa reklama, która wyświetlana jest po otwarciu aplikacji przez użytkowników).
  • Cele kampanii – TikTok for Business oferuje możliwość wyboru spośród wielu celów, które ułatwiają monitorowanie postępów kampanii. Celem może być m.in. zasięg (dotarcie z reklamą do maksymalnej ilości użytkowników), ruch użytkowników (na stronę www, do e-commerce lub promowanej aplikacji), konwersja (kupno reklamowanego produktu, rejestracja na stronie), wyświetlenia (jak największa liczba wyświetleń filmu) i inne.

Czy warto reklamować się na TikToku?

Kampania na TikToku może być korzystna dla marek, które chcą dotrzeć do młodych odbiorców – wielu z nich nie korzysta (lub korzysta sporadycznie) z Facebooka czy Instagrama, które uchodzą za social media dla nieco starszych osób.

Co ważne, TikTok wciąż pozostaje stosunkowo nową i świeżą aplikacją. Bardzo możliwe, że Twojej konkurencji jeszcze tam nie ma. Decydując się na reklamę, zanim zrobią to inni, możesz zyskać konkurencyjną przewagę.

Chcesz profesjonalnie reklamować się na TikToku? Skontaktuj się z naszymi specjalistami i opowiedz nam o swoich potrzebach. Wprowadzimy Twoją firmę do nowego kanału social media i dotrzemy z Twoją ofertą do młodych użytkowników.

Zobacz także naszą ofertę marketingu internetowego