Project Manager w marketingu

Project Manager w marketingu

Jaka jest rola Projekt menadżera i w czym może pomóc Twojej firmie?

Agencje marketingowe tworzą specjaliści z różnych dziedzin – począwszy od SEO i analityki, przez projektowanie graficzne, kodowanie czy tworzenie treści. Wszyscy razem pracują nad tym, by tworzyć dla Klientów agencji najlepsze strategie, kampanie czy strony www. Nad ich pracą czuwają

Project Managerowie (PM), którzy dbają o płynność i terminową realizację prac. Ale to niejedyne obowiązki PM-ów. Menadżer Projektu to bardzo złożona, odpowiedzialna rola, która ma ogromny wpływ na powodzenie całego przedsięwzięcia. Przyjrzyjmy się bliżej obowiązkom Project Managera i sprawdźmy, co może zrobić dla Twojej firmy.

Kim jest Project Manager i czym się zajmuje?

Project Manager to strażnik projektu, który czuwa nad prawidłowym przebiegiem działań i ich terminową realizacją. Bardzo ważnym aspektem jego pracy jest utrzymywanie kontaktu z Klientem, informowanie go o przebiegu działań i dbanie o płynny przebieg informacji. Krótko mówiąc, PM jest osobą, która z jednej strony pozostaje łącznikiem między Tobą a zespołem pracującym nad Twoją kampanią czy stroną, z drugiej – jest przedstawicielem agencji i odpowiada za rzetelną i terminową realizację wszystkich założeń projektu.

Project Manager dba także o to, by każdy członek zespołu wiedział, co i na kiedy musi przygotować. Jest równocześnie członkiem i kierownikiem zespołu projektowego. Do jego obowiązków należy m.in. sporządzanie raportów i podsumowań, pilnowanie budżetu, delegowanie zadań, nadzorowanie prac zespołu czy motywowanie jego członków do pracy. 

W czym może pomóc PM i jakie powinien mieć umiejętności?

Project Manager w agencji marketingowej powinien znać specyfikę branży i wiedzieć, co należy do obowiązków programistów, grafików, UX designerów, copywriterów, specjalistów od SEO czy social mediów. Powinien znać najnowsze trendy marketingowe, wiedzieć, z jakich narzędzi i kanałów komunikacji może korzystać. Krótko mówiąc, musi trzymać rękę na pulsie – zwłaszcza że branża zmienia się bardzo szybko, a algorytmy wyszukiwarek często zmieniają obiekty westchnień (inaczej: zmieniają się trendy, wysokimi pozycjami w wynikach wyszukiwania są nagradzane inne działania).

Project Manager w agencji marketingowej musi mieć z jednej strony świetnie rozwinięte umiejętności strategiczne, z drugiej specyficzną wiedzę techniczną, z trzeciej – zdolności komunikacyjne, by dobrze porozumiewać się z członkami zespołu i umiejętnie kierować pracą.

Co z tego wszystkiego wynika? Że Project Manager w agencji marketingowej może pomóc Twojej firmie zaoszczędzić czas i pieniądze na wdrażaniu strony www, rebrandingu, prowadzeniu kampanii reklamowej czy kampanii SEO oraz wszelkich innych działaniach z zakresu digital marketingu.

Warto wiedzieć! Sprawdź, jak marketing B2B może pomóc Twojej firmie osiągnąć sukces biznesowy.

Praca Project Managera w praktyce. Jak wygląda współpraca z Broker Media?

Dariusz Żebrowski, założyciel Broker Media i Project Manager, który z branżą reklamową związany jest od 2006 roku. Przez pierwsze lata zajmował się zarządzaniem sprzedażą i szkoleniem pracowników w dużej korporacji reklamowej, aby w 2012 roku otworzyć własną agencję marketingową. 

„W Broker Media zajmuję się obsługą naszych kluczowych Klientów. Każdy, dla kogo realizuję projekt, ma okazję poznać mnie osobiście. Niezależnie od tego, czy spotkanie z Klientem jest w Warszawie, czy muszę jechać do Krakowa czy Gdańska, zawsze przynajmniej raz spotykamy się na żywo, bo wierzę, że podczas takiego spotkania mogę najlepiej zrozumieć potrzeby i doprecyzować cele marketingowe naszych Klientów.

Przez ostatnie 15 lat miałem okazję współpracować z firmami takimi, jak ALAB Laboratoria, Centrum Giełdowe S.A., LEGIA Warszawa czy Blachy Pruszyński. 

Wszyscy Klienci, którzy są pod moją opieką, mogą na mnie liczyć przez cały czas trwania współpracy – 7 dni w tygodniu. Poświęcam mnóstwo czasu i uwagi na to, by każdy projekt, którym zarządzam, był dopieszczony w najdrobniejszych szczegółach, a jego realizacja przebiegała zgodnie z planem. Dbam o to, żeby nasi Klienci mieli pełny obraz tego, jak przebiega ich kampania, realizacja strony internetowej czy strategii SEO.

Wszystko, co robiłem wcześniej – każdy projekt, przy którym pracowałem, każde szkolenie, które ukończyłem – sprawiło, że dziś potrafię poprowadzić nawet najtrudniejsze działania marketingowe niezależnie od branży i dopilnować, żeby przyczyniały się sukcesów biznesowych naszych klientów.

Jako marketingowiec przez lata nauczyłem się pozycjonowania, tworzenia kampanii Google ADS i FB ADS czy podstaw kodowania – w każdym z tych obszarów ukończyłem po kilkanaście szkoleń. Oczywiście nie robię wszystkiego sam – dla Broker Media pracują świetni specjaliści z różnych dziedzin, a ja, dzięki zdobytej wiedzy i doświadczeniu, wiem, jak kierować ich pracą. Na sukces każdego projektu składa się praca programistów, grafików, specjalistów od social mediów i pozycjonowania czy copywriterów. Kluczem do sukcesu jest nadanie odpowiedniego rytmu pracy. 

Co doradzam naszym klientom? Żeby za kontakt z agencją marketingową był odpowiedzialny PM działający z ramienia firmy. Taka osoba doskonale zna produkt, klientów, pracowników i bieżące działania firmy. Wie, jakie działania zlecić agencji i deleguje nam wszystkie zadania, które trudno wykonać „na pokładzie”. Mało która firma może przecież pozwolić sobie na zatrudnienie specjalistów od pozycjonowania, Google ADS, programowania, grafiki czy copywritingu. My skupiamy w swoim zespole ludzi, którzy specjalizują się w każdej z tych dziedzin. A ja jestem tu od tego, by spiąć działania wszystkich tych osób w jeden przemyślany i skuteczny projekt”.

Warto wiedzieć! Co możemy dla Ciebie zrobić w Broker Media?

  • Pomożemy Ci zdefiniować cele projektu.
  • Zaplanujemy zakres i strukturę prac.
  • Określimy ramy czasowe projektu.
  • Opracujemy celną strategię działań. 
  • Ustalimy budżet i będziemy go pilnować. 
  • Wskażemy potencjalne ryzyka, żeby wiedzieć, jak na nie reagować. 
  • Przeprowadzimy dokładną analizę rynku, żeby przygotować się do działania.
  • Zaprojektujemy i wdrożymy stronę www.
  • Zadbamy o pozycjonowanie. 
  • Przeprowadzimy skuteczną kampanię online. 
  • Przygotujemy podsumowania i raporty.

Jeśli szukasz marketingowego wsparcia dla swojej firmy, napisz do mnie na darek@brokermedia.pl. Chętnie porozmawiam o celach Twojej firmy.