Profesjonalne strony internetowe

Profesjonalne strony internetowe

Tworzymy strony www najwyższej jakości

Profesjonalna strona internetowa to taka, która jest nowoczesna, funkcjonalna, łatwa w obsłudze i przede wszystkim dopasowana do danego biznesu oraz nastawiona na realizację celów biznesowych firmy. Dzięki dobrej stronie www budujesz lub wzmacniasz wizerunek swojej marki, jako specjalisty, zyskujesz nowych klientów, a także zwiększasz zasięg i sprzedaż. Co konkretnie kryje się pod tymi zdaniami? Sprawdźmy!

Profesjonalna strona internetowa, czyli jaka i dlaczego warto ją mieć?

Profesjonalna strona internetowa to taka, która jest nowoczesna, funkcjonalna, łatwa w obsłudze i przede wszystkim dopasowana do danego biznesu oraz nastawiona na realizację celów biznesowych firmy. Dzięki dobrej stronie www budujesz lub wzmacniasz wizerunek swojej marki, jako specjalisty, zyskujesz nowych klientów, a także zwiększasz zasięg i sprzedaż. Co konkretnie kryje się pod tymi zdaniami? Sprawdźmy!

Jak wygląda i jak działa profesjonalna strona www?

Profesjonalna strona internetowa powinna być dopasowana do grupy docelowej. Przed zaprojektowaniem musisz określić, kim są Twoi klienci, dowiedzieć się, jakie mają potrzeby i jak możesz je zaspokoić. Przez cały czas trwania prac nad stroną, musisz myśleć przede wszystkim o tym, do kogo ją kierujesz i jak pomóc swoim (potencjalnym) klientom. Od tego będzie zależeć struktura strony, architektura informacji oraz komunikacja marketingowa i cały przekaz witryny.

A skoro już o strukturze mowa, musi być ona dopasowana do oferty Twojej firmy i powinna odzwierciedlać to, czym się zajmujesz. Każdy element oferty powinien znajdować się w osobnej zakładce. Jeśli oferujesz kilka rodzajów usług lub kategorii produktów, stwórz kilka osobnych podstron, zamiast umieszczać na jednej stronie listy z ofertą. Taka architektura ułatwi Ci sprzedaż i komunikację.

Strona powinna być też user friedly, co oznacza po prostu tyle, że jej obsługa powinna być  łatwa, a szata graficzna powinna ułatwiać odbiór zawartych treści. Nawigacja musi być przejrzysta, najważniejsze przyciski widoczne, a poruszanie się między kategoriami płynne i intuicyjne. Powinna też działać sprawnie i szybko. Jeśli strona ładuje się długo, a użytkownicy muszą czekać na wczytanie się poszczególnych elementów, prędzej zrezygnują z jej przeglądania, niż dokonają zakupu lub wyrobią sobie dobre zdanie na temat Twojej marki. Poza tym strony działające szybko są też premiowane przez Google i plasują się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Profesjonalna strona www to też taka, która jest bogata w wartościowe treści – nie tylko z punktu widzenia wyszukiwarek, ale też (a raczej przede wszystkim!) użytkowników. Oprócz atrakcyjnej strony wizualnej na stronie powinny znaleźć się także dobrze napisane, wartościowe informacje na temat firmy, jej działalności i wartości, jakie wyznaje (to w dzisiejszych czasach jest coraz istotniejsze), a także atrakcyjne opisy produktów czy usług. Poza tym warto stworzyć blog, z którego użytkownicy będą mogli czerpać wartościową wiedzę. Dzięki eksperckim wpisom możesz budować zaufanie i wzmacniać swoją pozycję jako eksperta. Poza tym dużo wartościowych treści ma także wpływ na pozycjonowanie strony.

No właśnie. Co z tym pozycjonowaniem? Strona musi być przystosowana do wyszukiwarek. SEO ma ogromny wpływ na pozycję Twojej strony w wyszukiwarkach. A jak wiadomo, im wyżej Twoja strona znajdzie się w wynikach wyszukiwania, tym szanse, że sprzedaż wzrośnie, będą większe. Na pozycjonowanie mają wpływ elementy, takie jak wartościowe treści z odpowiednim zagęszczeniem słów kluczowych, szybkość działania strony, przyjazne URL-e, odpowiednie grafiki i cała masa innych czynników.

Profesjonalna strona www musi być też dopasowana do urządzeń mobilnych. Tablety i smartfony zaczynają powoli prześcigać komputery w rywalizacji o popularność wśród użytkowników internetu. Z roku na rok rośnie liczba internautów, którzy zakupów dokonują właśnie za pośrednictwem urządzeń przenośnych. Twoja strona musi więc być dopasowana do niewielkich rozmiarów wyświetlaczy smartfonów czy tabletów. Jeśli zrezygnujesz ze strony responsywnej, wszystkie elementy witryny mogą się rozjechać, a jej użytkowanie będzie niemal niemożliwe (a co za tym idzie – zamiast zyskiwać nowych klientów, będziesz ich tracić).

Po co Ci profesjonalna strona internetowa?

Niewiele jest takich branż, w których brak profesjonalnej strony www może ujść na sucho. Strona jest wizytówką marki, umożliwia kontakt z użytkownikami i nawiązywanie z nimi relacji. Mając profesjonalną stronę www, jesteś niezależny, możesz opisać swoją markę i jej historię, zaprezentować produkty i usługi w najlepszy sposób oraz budzić zaufanie klientów. Poza tym jesteś niezależny – za pośrednictwem swojej strony możesz sprzedawać, zbierać dane na temat użytkowników i powiększać bazę danych adresowych, a także prowadzić kampanie sprzedażowe czy wizerunkowe.

Dzięki profesjonalnej stronie www budujesz wizerunek swojej marki jako eksperta, zyskujesz nowych klientów, masz niemal nieograniczone zasięgi dotarcia do nowych użytkowników i możesz sprzedawać 24 godziny na dobę.