Pozycjonowanie placówek medycznych

Pozycjonowanie placówek medycznych

Profesjonalne SEO w branży medycznej

Skuteczne pozycjonowanie dla lekarzy i branży medycznej. Prawo i dobre praktyki w SEO medycznym

#projektujemy zdrowie

Od wielu lat odnosimy sukcesy w pozycjonowaniu firm z branży medycznej. Działamy zgodnie z obowiązującym prawem i bezwzględnie stosujemy się do kodeksu dobrych praktyk w SEO medycznym.

Pozycjonowanie placówek medycznych (gabinetów lekarskich i dentystycznych, klinik, przychodni, etc.) zdecydowanie różni się od tradycyjnego SEO. Zajęcie to, aby przynosić oczekiwane rezultaty, musi być prowadzone przez odpowiednio przygotowanych merytorycznie i solidnie doświadczonych specjalistów. Sprawdź, dlaczego i przekonaj się jak #projektujemyzdrowie

Zakaz reklamy usług medycznych – prawo w służbie pacjentom

Ustawa o działalności leczniczej, z dnia 15 kwietnia 2011 r., stanowi, że podmioty, które świadczą działalność leczniczą, mogą przedstawiać publicznie informacje o realizowanych świadczeniach, jednak nie mogą nosić one cech reklamy

Co to oznacza? Naczelna Izba Lekarska precyzuje, że za reklamę należy uznawać komunikaty, które zachęcają lub nakłaniają odbiorców do skorzystania z usług medycznych, np. obiecując cudowne rezultaty, rozdając ulotki reklamowe, oferując rabaty czy promocje.

Informacja ta jest niezwykle istotna z punktu widzenia agencji marketingowej. To ona wyznacza, gdzie przebiega granica między działaniami legalnymi a niezgodnymi z prawem.

Komunikaty zgodne z prawem – czym lekarz może się dzielić?

Naczelna Rada Lekarska przedstawiła informacje, którymi lekarz może się publicznie dzielić, aby zdobywać nowych pacjentów. Są to:

  • dane osobowe (imię, nazwisko);
  • tytuł zawodowy, naukowy (wraz z informacją o specjalizacji);
  • umiejętności oraz uprawnienia do wykonywania świadczeń zdrowotnych;
  • rodzaj prowadzonej praktyki;
  • dane kontaktowe;
  • cennik usług medycznych;
  • dostępne metody płatności.

Komunikaty, które mieszczą się w powyższych ramach, mogą być publikowane w prasie, na tablicach ogłoszeniowych oraz na stronach internetowych.

Marketing medyczny i SEO w zgodzie z prawem – czy to możliwe?

Jak widać, reklamowanie usług medycznych, to kroczenie po cienkim lodzie. Niedoświadczony marketingowiec może z łatwością przekroczyć granice prawa, sprowadzając kłopoty na swoich klientów. Nie oznacza to, że marketing medyczny jest niemożliwy do prowadzenia. Jak najbardziej jest! Wymaga jednak dużej wiedzy, uwagi i doświadczenia.

Pomimo dużych ograniczeń prawnych, możemy z pełnym powodzeniem pozycjonować strony placówek medycznych. Działania, które mają na celu zapewnienie wysokiej pozycji w wyszukiwarce, nie wyczerpują definicji reklamy przedstawionej przez NRL – nie nakłaniają wprost odbiorców do skorzystania z usług medycznych.

SEO dla branży medycznej – metody i narzędzia

Pozycjonując witryny gabinetów, klinik czy przychodni, korzystamy z wielu sprawdzonych metod oraz narzędzi. Prowadzimy takie działania, jak m.in.:

  • Najpierw analiza i strategia –  Ponieważ wszelkie działania marketingowe, również te podejmowane w Internecie, powinny być dobrze przemyślane, skrupulatnie zaplanowane i konsekwentnie realizowane.
  • Budujemy autorytet i zaufanie – Google wyjątkowo nagradza strony medyczne, które wyróżniają się tymi cechami. Zdobywamy je m.in. poprzez tworzenie odpowiednich treści, czy wprowadzenie zabezpieczeń do strony.
  • Optymalizacja strony – usprawniamy architekturę strony zgodnie z wymogami Google oraz doświadczeniem użytkowników UX i UI, optymalizujemy metadane, poprawiamy szybkość itd.
  • Linki – Współpracujemy z wieloma wydawcami od których pozyskujemy wartościowe linki, które prowadzą na stronę placówki, a także posiadamy własne zaplecze portali, blogów i tematycznych stron.
  • Copywriting, video, grafika – Dla każdego Klienta tworzymy materiały, które posiadają wartość informacyjną i nie naruszają obowiązującego prawa.
  • Zwiększamy ruch na stronie oraz placówce medycznej – Wszystkie nasze działania oprócz wysokich pozycji w Google przekładają się na zwiększenie ruchu na stronie oraz kontakt pacjentów z placówką medyczną.

Dobre praktyki w SEO dla branży medycznej, czyli jak dbamy o interesy naszych klientów

Prawo i działanie w jego granicach to jeden z filarów odpowiedzialnego marketingu medycznego. Drugim jest dbanie o najlepsze interesy lekarzy oraz klinik, z którymi współpracujemy. Jak wygląda nasz kodeks dobrych praktyk w SEO medycznym?

Przede wszystkim, bierzemy odpowiedzialność za nasze działania. W przypadku jakichkolwiek problemów, jesteśmy do dyspozycji o każdej porze dnia, przez siedem dni w tygodniu. Nasi klienci nigdy nie zostają pozostawieni sami sobie! 

Po drugie, jesteśmy lojalni. W żadnym wypadku nie prowadzimy działań SEO, które mogłyby ze sobą konkurować! Nie pozycjonujemy więcej niż jednego klienta na tę samą frazę. Nie podejmujemy się jednoczesnej obsługi placówek, które stanowią dla siebie konkurencję!

Po trzecie, można nam zaufać. Posiadamy wiedzę oraz doświadczenie, które pozwoliły nam zbudować imponujące portfolio. W gronie naszych klientów znalazły się jedne z najbardziej rozpoznawalnych placówek medycznych w Polsce.

Powierzając nam pozycjonowanie strony gabinetu, przychodni czy kliniki, możesz mieć pewność najlepszych rezultatów – bez przekraczania granic prawa, przyzwoitości czy dobrego smaku. Zapraszamy do kontaktu!

Jako jedna z niewielu agencji SEO gwarantujemy skuteczność naszych działań w umowie, a efekty naszej pracy (pozycjonowanie strony) są widoczne już po pierwszym miesiącu!

 

Dla kogo wykonujemy #SEO

  • Pozycjonowanie gabinetów medycznych
  • Pozycjonowanie stron lekarzy
  • Pozycjonowanie klinik medycznych
  • Pozycjonowanie stron medycznych
  • Pozycjonowanie placówek medycznych 

 

Decydując się na pozycjonowanie warto pamiętać, że podstawą obecności w Internecie jest posiadanie nowoczesnej, dobrze zaprojektowanej strony Internetowej na której przyszli pacjenci bez trudu znajdą niezbędne informacje. Jeśli Twój gabinet, czy klinika medyczna nie ma jeszcze strony www, albo potrzebuje ją zmienić, to sprawdź nasz artykuł na temat tworzenia stron internetowych dla placówek medycznych – strony internetowe dla branży medycznej